RSS
 

Zakupy grupowe kontra kluby sprzedażowe.

20 kwi

Rok 2010 należał do portali zakupów grupowych, które przebojem zdobyły polski rynek. Jak grzyby na deszczu pojawiły się portale, które oferowały do sprzedaży wszelkiego rodzaju dostępne na rynku produkty i usługi. Walka serwisów grupowych o klientów odbiła się w dużą czkawką.

Finalnie skończyło się na tym, że jakość oferowanych usług była niska, a klienci traktowani byli jako klienci drugiej kategorii. Dlaczego? Serwisy grupowe walczą o jak najatrakcyjniejsze ceny by przyciągnąć klientów. Jednocześnie nie chcą rezygnować w wysokiej marży dla siebie samych. Kolejny problem pojawia się na etapie realizacji zakupów. W przypadku zakupów grupowych nabywamy kupony, a nie realną usługę. Aby zrealizować kupon należy poczynić kolejne kroki. Klienci często spotykają się z brakiem terminów na realizację zakupionego kuponu. Z perspektywy czasu ten kanał sprzedaży nie wyrobił sobie dobrej opinii w branży. Z czasem na rynku zaczęły powstawać pierwsze kluby sprzedażowe. Na początku były to kluby bardzo elitarne i nie każdy mógł zostać ich członkiem. Aktualnie większość z nich dostępna jest dla szerokiej grupy klientów. Dokonując zakupów np. wczasy z dziećmi przez klub sprzedażowy składamy realne zamówienie. Nie kupujemy wirtualnego bonu. Nie musimy dzwonić do hotelu, sprawdzać terminów, umawiać się na jego realizacje.  Cena również musi być atrakcyjna. Rabat nie jest jednak nigdy narzucony. Swego czasu portale zakupów grupowych wymagały od dostawców usług rabatów o określonej wysokości – np. 55% rabat na hotel Muszyna. Jeśli dostawca nie zgadzał się obniżyć ceny, nie dochodziło do współpracy.  Kluby sprzedażowe chcą od swoich partnerów, by udzielali rabatów na poziomie, który zapewni odpowiednią jakość produktu.  A jak ty robisz zakupy?

 

 
Możliwość komentowania Zakupy grupowe kontra kluby sprzedażowe. została wyłączona

Posted in Biznes

 

Tags: ,

Możliwość komentowania jest wyłączona.