RSS
 

Specjalista – kompetencje i podnoszenie kwalifikacji.

17 paź

specjalista„Specjalista” – jedno z najczęściej nadużywanych stanowisk w biznesie. Może oznaczać zarówno eksperta w danej dziedzinie jak i dość przeciętnego pracownika.  Co oznacza to słowo w rzeczywistości? W stosunku do kogo może być używane? Kim jest specjalista XXI wieku?

 

 

 

W praktyce słowo „specjalista” powinno odnosić się wyłącznie do pracowników, których charakteryzuje:

  • rozległa wiedza w zakresie danej specjalności/dziedziny poparta wyższym wykształceniem kierunkowym,
  • doświadczenie praktyczne, najlepiej wieloletnie,
  • otwartość i innowacyjność.

 

„Specjalista” to osoba, która nieustannie dąży do rozwoju zawodowego. W dobie szybko rozwijającej się nauki i techniki podnoszenie kwalifikacji stało się wymogiem. Pracownik, który chce być nadal specjalistą w danej dziedzinie powinien czytać literaturę fachową, śledzić nowości i trendy,  uczestniczyć w seminariach, konferencjach i szkoleniach. Ponieważ we współczesnym świecie wiedza dezaktualizuje się co 5 lat, dobrze byłoby gruntowanie aktualizował ją na odpowiednio dobranych studiach podyplomowych.  Nie każdy jest specjalistą w danej dziedzinie i nie każdego powinniśmy tak nazywać. Tytuł ten powinien być zarezerwowany wyłącznie dla wybranych pracowników.

 
Możliwość komentowania Specjalista – kompetencje i podnoszenie kwalifikacji. została wyłączona

Posted in Biznes

 

Tags: , , ,

Możliwość komentowania jest wyłączona.