RSS
 

E-szkolenia kontra szkolenia „face to face”.

09 maj

E-szkolenia to nowość, która od niedawna próbuje na stałe zagościć w ofercie firm specjalizujących się w organizacji szkoleń i konferencji. Za przewagą e-szkoleń nad szkoleniami „face to face” przemawia między innymi fakt, że powalają nam one zaoszczędzić czas i pieniądze. Aby lepiej to zobrazować posłużymy się pewnym przykładem. Załóżmy, że firma X, która ma swoją siedzibę w Warszawie, pragnie zorganizować dla swoich pracowników szkolenie z zakresu obsługi klienta. Zwraca się więc z prośbą do różnych ośrodków szkoleniowo-konferencyjnych, o przygotowanie dla siebie odpowiedniej oferty. Najbardziej atrakcyjne oferty przedstawiły dwie firmy. Pierwszą z nich jest firma szkoleniowo-konferencyjna Y, która zlokalizowana jest w najpiękniejszych polskich górach – Beskidach. Firma Y specjalizuje się w organizacji szkoleń typu „face to face” na bardzo wysokim poziomie. Posiada wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną i poszczycić się może kilkuletnim doświadczeniem w organizacji szkoleń. Jej oferta to także prestiżowe konferencje w górach. W przypadku, gdy firma X zdecyduje się skorzystać z oferty firmy Y poniesie następujące koszty: transport uczestników szkolenia, zakwaterowanie uczestników, zapewnienie uczestnikom wyżywienia, wynajęcie kadry szkoleniowej. Równie atrakcyjną ofertę zaprezentowała firma Z, która jest specjalistą w organizacji e-szkoleń. Firma Z nie ma może tak ugruntowanej pozycji na rynku, ale cieszy się nieposzlakowaną opinią wśród dotychczasowych klientów, głównie dzięki swojemu profesjonalnemu podejściu. Gdyby firma X zdecydowała się na skorzystanie z jej oferty nie poniosłaby większości z wymienionych wcześniej nakładów (np. na nocleg w hotel w górach). Oszczędziłaby również czas. Z drugiej strony wyjazd na szkolenie „face to face” to nieoceniona okazja dla pracowników firmy, do integracji oraz regeneracji psychofizycznej. Zatem koszty poniesione na organizacje szkolenia w górach zwrócić mogą się w tym wypadku nie tylko w formie wykwalifikowanych i pełnych nowych pomysłów pracowników. Uczestnicy szkolenia „face to face” po powrocie do firmy tryskają energią i chęciom do pracy. Są również bardziej efektywni. Wyjazdy szkoleniowe traktowane są przez firmy także jako sposób na zmniejszenie rotacji wśród pracowników. Mając poczucie, że firma dba o ich rozwój, bardziej się do niej przywiązują. Wniosek nasuwa się jeden. Firma X powinna zadać sobie pytanie, czy koszty stanowią dla niej najważniejszy czynnik decydujący. Czasami warto bowiem wydać więcej by w rezultacie zyskać więcej. A zyskać można naprawdę dużo!

 
Możliwość komentowania E-szkolenia kontra szkolenia „face to face”. została wyłączona

Posted in Biznes, Szkolenia

 

Tags: ,

Możliwość komentowania jest wyłączona.